sábado, 4 de marzo de 2017

PUBLICITAT_Activitat3


Els integrants del grup per a fer aquest treball hem sigut l'Alvar Soronellas, la Júlia Gómez i l'Alba Anglès.
Hem dut a terme una campanya publicitaria de tres fotografies amb les quals anunciem una marca de llet inventada per nosaltres, Pepetopol. La nostra intenció a l'hora de fer aquesta pràctica ha sigut fer una mena d'anunci contrapublicitari, des d'un enfocament crític dels anuncis que utilitzen i exploten la sexualitat al màxim per a cridar l'atenció dels compradors. Així que hem utilitzat el nostre cos per anunciar una marca de llet poc seria. 
Les tres fotografies utilitzen el cos humà nuu com a protagonista per a cridar l'atenció de l'espectador, deixant caure per damunt seu llet. Les dues primeres imatges anuncien la la marca Pepetopol amb l'envàs normal, en canvi la tercera, anuncia la mateixa llet pero amb un envàs més gran, Pepetopol Extra. Per aquest motiu, les dues primeres fotografies, tot i tenir la intencionalitat de reflectir la part sensual i donar-li doble sentit a la imatge, són més sutils i insinuants, deixant caure només petits regalims de llet i mostrant només la cara o els hombros, en canvi l'altre és més grollera. Es troba en una posició en la que es pot veure tot el cos sencer i un gran raig de llet caient per damunt. Aquest es troba situat en un punt clau, de manera que seguint la llei de la mirada, d'esquerra a dreta i d'adalt a baix, passa a ser el centre d'atenció. Aquestes fotografies estan fetes en color i amb una càmera digital Nikon D3300. Les tres són fetes en horitzontal. La primera és totalment centrada i simètrica. El punt d'atenció, que és la llet que cau dels llabis des d'adalt, divideix la imatge en dues parts. A continuació hi veiem l'eslògan que hi diu " Pepetopol. Leche de diosas" i just sota, hi ha situat una figura de Jesucrist. En la següent imatge, el rostre es troba en un lateral, deixant així un espai d'aire al costat esquerra on s'hi ha afegit la marca i l'eslògan. Tot i no ser simètrica ni tenir el centre d'atenció al mig, és equilibrada. Un altre similitut entre les dues fotos és que el cos de les figures està dividit per un costat de llum i un de sombra, un factor més que la tercera fotografia no cumpleix. El grau de significació de les tres imatges és senzill, ja que només amb un sol cop d'ull ja es sap que s'està anunciant, també són figuratives perquè tot el que hi apareix és un reflex de la realitat. Tant en la primera com la segona fotografia s'utilitza un pla normal, mentres que en la tercera és un lleuger contrapicat, de la mateixa manera que les dues primeres són primers plans y l'altra un pla sencer. El motiu de l'eslògan és que voliem que contrastés amb la imatge i el nom de la marca, sent una frase "seria i elegant" que acompanya a una marca que podria ser perfecatament llet per a nens. Per aquest motiu també hem fet que no combinés amb el tipus d'imatges que es venen.




Marca Pepetopol i Pepetopol extra

Així és com va acabar el pis després de fer les fotografies. Vam utilitzar pintura barrejada amb aigua i llet per tirar-nos al damunt. Tota la habitació va acabar fent una olor horrorosa a llet, però la part positiva és que ens ho vam passar súper bé i vam riure moltíssim.